Kort na de oorlog was er veel werk te doen maar voor boerenzoon Kees Priems was er , net zoals voor de meeste boerenzonen uit grote Brabantse gezinnen, geen plaats op de boerderij.
Hij kocht een vrachtauto en begon zijn eigen transportbedrijf.
Er was volop keuze uit militaire drietonners die door de Geallieerden waren achtergelaten na de tweede Wereldoorlog.
Dodge, GMC, DeSoto. Drietonners zonder enig comfort: een harde zitbank, een groot houten stuur en een voorruit die je met een hendeltje kon openzetten net als een dakraam.
Een bevriende smid bouwde er een kipper op en soms een handbediend kraantje.
Nauwelijks voor te stellen detail: de brandstof was geen diesel maar benzine…
Kees Priems had veel werk in de wegenbouw in de regio Tilburg: zand, puin, klinkers enz.
Veel handwerk en hij schakelde veel losse arbeiders uit de buurt in die hun brood verdienden in de ploegendiensten van de textielfabrieken, maar graag wat bijklusten.
Later begint hij met het transport van melkbussen van de boerderijen in de buurt naar de melkfabriek CTM in Tilburg.
In 1971 neemt zoon Ad Priems het bedrijf over: de budget-vrachtwagens van het merk Bedford maakten plaats voor gedegen Mercedes-trucks.
Halverwege de jaren zeventig werd het melktransport afgestoten en richtte Ad zich op een andere hoofdactiviteit: distributie door heel Nederland.
Zijn echtgenote Sjan Priems ontfermt zich over de administratie en het kantoorwerk , haar werk is dus sinds kort overgenomen door dochter Patricia.
Begin jaren negentig komt Ad’s zoon Cornel ook in de onderneming en die maakt vooral werk van het internationaal transport.
In deze tijd werd er voornamelijk in charter gereden voor grote transportfirma’s uit de regio en kwamen onze auto’s door heel Europa.
Maar sinds 2001 groeide het eigen klantenbestand en daarom werd in 2006 besloten om te stoppen met de charter activiteiten voor andere bedrijven.
Vanaf 2009 zijn we ons gaan specialiseren in het transport van rollen staal vanuit de havens van Rotterdam en Antwerpen.
Sinds die tijd zijn we ook gereed product(platen,coils op pallets en ringen) gaan rijden vanaf de productie locaties naar diverse bestemmingen in Nederland,Belgie en
Duitsland.
De laatste jaren hebben we ons ook toegelegd op haventransporten binnen de havens van Antwerpen en hebben we diverse grote havenbedrijven als klant.
Sinds januari 2005 werken we vanuit een nieuwe loods (1000 m) op het industriegebied Mierbeek in Esbeek (gemeente Hivarenbeek) .
Meest actuele verandering: sinds kort is ook Nick van Rooij, Patricia’s zoon en Ad’s kleinzoon, in het bedrijf aan het werk als chauffeur.
Jong geleerd is oud gedaan!
De vierde generatie in ons familiebedrijf!